Lägenhetsunderhåll

HLU står för hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll och innebär att du som hyresgäst har möjlighet att i stor utsträckning vara med och påverka ditt boende. Du får till exempel välja tapeter och golv när det är dags för renovering av din bostad. Du kan mot en avgift få underhåll utfört tidigare än planerat. Du kan även välja att avstå från detta och istället få en månatlig underhållsrabatt på hyran.

Mina Sidor kan du se när det är dags för renovering i just din lägenhet.

Själv göra om i lägenheten?

Du har rätt att på egen bekostnad måla och tapetsera din lägenhet. Arbetet måste dock göras på ett fackmannamässigt sätt, och färgen eller tapeten ska vara neutral. Annars kan du bli skyldig att ersätta kostnaden för att återställa bostaden när du flyttar.

Ska du få lägenheten tapetserad?

Steg 1 är att välja vilken tapet du önskar. I vårt sortiment ingår kollektionen Borosan Easy Up 20. Istället för att du kommer till oss vill vi tipsa dig om att välja tapeter här. Då kan du välja hemma i lugn och ro, och de har även en app där du kan se hur tapeterna ser ut direkt på väggen hemma. Här finns informationen om hur du laddar ner appen och klär dina väggar med tapet.

Steg 2 är att meddela oss vilken tapet du önskar. Detta gör du enklast genom att skicka ett meddelande till oss via vårt formulär som du hittar längst ner på sidan kontakta oss. För att vi ska veta vilken lägenhet som beställningen avser, glöm inte att skriva namn och adress samt vilket rum och vilka tapeter som ni önskar.

Observera att du inte kan välja tapet till kök och hall ska även de renoveras kommer de att målas.

När det gäller golvbeställningarna är ni välkomna att kontakta oss.